سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الف
یکشنبه 93 بهمن 26 :: 6:47 صبح ::  نویسنده : الف.الف

خودتون قضاوت کنید :

اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان محیط زیست:

« هر جا که عکس  و دوربین باشد آقای هاشمی [منظورشون وزیر محترم بهداشت هستن]نیز حضور دارد ، آیا نتیجه حضور وزیر بهداشت به خوزستان غیر از شوی رسانه‌ای چیز دیگری بود؟آیا وزیر بهداشت تفاوت میان بیابان و کویر را نمی‌داند؟ «هاشمی» متخصص چشم است بر همین اساس دلیلی نداشت که وی به عراق برای رفع معضل ریزگردها سفر کند. این امر باید توسط خانم ابتکار و با گروهی از کارشناسان اتفاق می‌افتاد. آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است .»

و دوباره همین آقای مسئول در نظام جمهوری اسلامی :

مدتی پیش هم در یک برنامه تلویزیونی که با حضور ابتکار پخش شد، درباره ابتکار گفته بود: ایشان مشتری پروپا قرص من هستند، وقتی صدای پرندگان را درمی‌آورم؛ وقتی خانم ابتکار را در برخی جلسات نه‌چندان رسمی می‌بینم، برای خشنودی ایشان، صدای چکاوک آسمانی را در می‌آورم.

وی در توصیف شخصیت ابتکار گفته بود: خانم ابتکار؛ من برای شخصیت جهانی شما احترام قائل هستم. قهرمان زمین! شاید مردم فراموش کرده‌اند که شما قهرمان زمین هستید و جایزه ویژه قهرمان زمین را همراه با میخاییل گورباچف بردید و این یعنی تأثیرگذاری شما بر محیط زیست، جهانی شد. بنابراین برای شادی شما و با کمال میل، صدای یک چکاوک آسمانی نر، آن هم در اسدآباد همدان را در می‌آورم.

این اظهارات سراسر توهین و کنایه کهرم به وزیر بهداشت در حالی مطرح شده است که بعد از دستور ویژه مقام معظم رهبری به دولت برای پیگیری سریع موضوع آلودگی هوا در استان خوزستان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان «نماینده ویژه دولت» به این استان سفر کرد تا گزارش‌های میدانی خود از این استان را برای پیگیری‌های بعدی به دولت اعلام کند.

 




موضوع مطلب :
چهارشنبه 93 بهمن 22 :: 11:52 عصر ::  نویسنده : الف.الف

سوال: آیا بین انجام گناه و تغییر باورهای قطعی مذهبی  ارتباطی هست؟ چه ارتباطی؟




موضوع مطلب : گناه, باور, عقیده
چهارشنبه 93 بهمن 22 :: 9:34 عصر ::  نویسنده : الف.الف

جهت مشاهده به لینک زیر مراجعه کنید.

http://jahannews.com/vgliwqa53t1auvx..bttc2ckz.html




موضوع مطلب :
چهارشنبه 93 بهمن 22 :: 6:7 عصر ::  نویسنده : الف.الف

عقل معاش می گوید که شب هنگام خفتن است ،
اما عشق می گوید که بیدار باش . در راه خدا بیدار باش تا روح تو همچون شعاعی از نور به شمس وجود حق اتصال یابد .

عقل معاش می گوید که شب هنگام خفتن است ،
اما عشق می گوید چگونه می توان خفت وقتی که جهان ظلمت کده ی کفرآبادی است که در آن احکام حق مورد غفلت است.

شهید آوینی  




موضوع مطلب : شهیدآوینی, عقل, عشق, شب, خفتن
چهارشنبه 93 بهمن 22 :: 5:38 عصر ::  نویسنده : الف.الف

یکی از بیماری های مهم زبان که جامعه بشری همیشه از آن آسیب دیده و رنج می برد ، بیماری تباه کننده دروغ است . دروغ از دو بعد اخلاقی و فقهی قابل بررسی است و به همین خاطر ، هم مورد توجه فقیهان قرار گرفته و هم دانشمندان اخلاق به بحث از آن پرداخته اند .

چنانچه از روایات نیز بر می آید و حتی تجربه نیز نشان دهنده این مطلب است ، دروغگویی از پلید ترین خصلتهای اخلاقی است که زیان آن فقط دامنگیر دروغگو نمی شود بلکه دامنه اش جامعه را نیز در بر می گیرد . برای دریافت اهمیت راستگویی و صداقت کافی است جامعه ای را فرض کنیم که در آن هیچکس متعهد به راستگویی نباشد و همه خود را مجاز بدانند که در هر زمینه ای به هر کسی دروغ بگویند . در این چنین جامعه ای اساسا امکان بقاء وجود ندارد و دیگر سخن از امنیت ، اعتماد و آسایش نا بجاست .

به جرات می توان گفت بشر در آغاز زندگی اش با دروغ آشنایی ندارد . انسان کنجکاوی و حقیقت طلبی را نمی آموزد اما دروغگویی را یاد می گیرد . بنابر این اگر کسی نباشد که کودک دروغ را از او بیاموزد یا از او تقلید کند ، هرگز دروغ نخواهد گفت . به همین خاطر است که می بینیم حضرت آدم با دروغ آشنا نبود و اساسا نمی دانست که دروغ چیست ؟ چون که نه در سرشتش بود و نه از کسی آموخته بود . از همین رو به آسانی فریب دشمن را خورد .

امام صادق علیه السلام به این حقیقت چنین اشاره می کند :

« به دلیل اینکه دروغ در ماهیت آدم نبود ابلیس را تصدیق کرد . »(بحارالانوار ج71،ص10)




موضوع مطلب : دروغ, دروغگویی, امام صادق, اخلاق, فقه
<   1   2   3   4   >   
درباره وبلاگ

به مطالعات در حوزه دین خصوصااخلاق علاقه دارم .
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 54899




>