سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الف
سه شنبه 93 بهمن 21 :: 6:39 عصر ::  نویسنده : الف.الف

* راهکار محبوب شدن در دلها

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا (مریم، آیه 96)

کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‌اند، به زودى [خداى‌] رحمان براى آنان محبتى [در دلها] قرار مى‌دهد.

* راهکار عزیز شدن در بین مردم(با عزت شدن)

یَقولونَ لَئِن رَجَعنا إِلَى المَدینَةِ لَیُخرِجَنَّ الأَعَزُّ مِنهَا الأَذَلَّ ? وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ وَل?کِنَّ المُنافِقینَ لا یَعلَمونَ (منافقون، آیه 8)

مى‌گویند: «اگر به مدینه برگردیم، قطعاً آنکه عزتمندتر است آن زبون‌تر را از آنجا بیرون خواهد کرد.» و[لى‌] عزت از آن خدا و از آن پیامبر او و از آن مؤمنان است؛ لیکن این دورویان نمى‌دانند.

* راهکار باز شدن گره ها در هنگام بلا

وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ? وَمَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ? إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ? قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا (طلاق، آیات 2 و 3)

و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند، و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!




موضوع مطلب :
سه شنبه 93 بهمن 21 :: 6:36 عصر ::  نویسنده : الف.الف
هر چه سر ما می‌آید عملکرد خود ما است و به همین دلیل است که در روایت آمده است اگر اعمال مثبت باشد شما را عزیز می‌کنم و اگر اعمال منفی باشد شما را خوار و ذلیل می‌کنم. این را هم بدانید که از مکافات عمل غافل نباش گندم از گندم بروید جو ز جو.

 




موضوع مطلب :
دوشنبه 93 بهمن 20 :: 12:26 عصر ::  نویسنده : الف.الف

روش های صحیح دعوا با همسر

1- یکی از عوامل مهم ریشه دار شدن دعواهای زوجین دخالت دادن اشخاص دیگر در دعوا می باشد. که این مسئله خودش به دو صورت نمود پیدا می کند:

صورت اول: اینکه دعوای موجود بین خود را به خانواده ها یا اشخاص دیگر نسبت دهیم مثلا اکثر خانمها در دعوا می گویند این حرف، حرف خودت نیست حتما مادرت چنین حرفی زده است یا خواهر و یا هر کس دیگر ... یا اینکه بعضی از مردان شروع به توهین و اهانت به

رابطه مشترک نیز یک موجود زنده است و به همین خاطر به رابطه مشترک زندگی می گویند و همانند جانداران ممکن است رابطه دچار بی روحی و بیماری گردد که این مسئله طبیعی است ، با توجه به مطالب فوق به جرأت می گویم در رابطه زوجین اگر هیچ اصطکاکی نباشد می توان گفت یا زندگی شان راکد شده و یا کلا از بین رفته است.

خانواده همسر می کنند مثلا به خانم می گویند اینکه شما حرف متوجه نمی شوی و منطقی نیستی تقصیر خودت نیست چرا که مادر یا پدرت هم همین طور می باشد یا مثلا برادرت نیز فلان کاره می باشد...طرح چنین مسائلی ممکن است مثل پاشیدن بنزین روی جرقه های آتش باشد که در کوتاهترین زمان ممکن جرقه های ضعیف را که یک بچه می توانست خاموش کند ، تبدیل به آتش مهیب و خانمان سوز می کند که آتشنشان های ماهر هم نتوانند خاموشش کنند.

صورت دوم: دخالت عملی است و انتقال مباحث محرمانه خانواده به اشخاص دیگر می باشد هر چند این اشخاص پدر ومادر زوجین باشد چرا که دعوت این اشخاص برای قضاوت و پا در میانی فقط اتش دعوا را شعله ور می کند چون این افراد ذی نفع می باشند و غالبا قضاوت شان بی طرفانه نخواهد بود.

بنا براین زوجین باید بدانند که

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 93 بهمن 19 :: 1:23 عصر ::  نویسنده : الف.الف

شهاب مردای با انتشار یک پیام تبریک در صفحه اول یکی از روزنامه ها نسبت به نام نوه جدید غلامعلی حداد عادل واکنش نشان داد. مرادی در این پیام تبریک آورده است: «دخترک نازنینی که به احترام مادر مهربان مومنین «خدیجه کبری سلام الله علیها» مفتخر و مزین به نام زیبای «خدیجه» است. خدا می داند چقدر از شنیدن این خبر مسرور و خوشحال شدم و امیدوارم سایر ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام ، به ویژه اهالی فرهنگ و دانش و سیاست با این روش ساده اما موثر، موجب ترویج نام و یاد آن بانوی نمونه شوند.»

پیش از این حجت الاسلام شهاب مرادی تلاش های زیادی را برای احیای دوباره نام «خدیجه» در میان دختران ایرانی انجام داده بود. وی چندماه گذشته پیشنهاد داده بود که مردم تنها برای یک روز در سال هم که شده دخترشان را خدیجه خطاب کنند.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 93 بهمن 19 :: 12:9 صبح ::  نویسنده : الف.الف

دخترم میگه بابا تو خلافکاری . میگم چرا ؟ میگه چون وقتی تو جاده ها پلیس میبینی زود میگی وای پلیس !

این درحالیه که اصلا تخلفی هم مرتکب نشدما ولی ...... شایدم خلافکارم خودم نمیدونم.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   >   
درباره وبلاگ

به مطالعات در حوزه دین خصوصااخلاق علاقه دارم .
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 54904




>