سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الف
دوشنبه 93 بهمن 27 :: 10:45 عصر ::  نویسنده : الف.الف

شنیدید فردا روز فناوری فضایی هستش ؟ فردا تو سالن اجلاس سران واسه همین یه مراسم بزرگداشت برگزار خواهد شد و فضا پیمای سرنشین دار ایرانی با قابلیت حمل یک نفر رو نمایی خواهد شد . این فضاپیمای سرنشین‌دار قابلیت حمل یک فضانورد به فضا را دارد و پس از انجام چندین پرتاب آزمایشی و حصول اطمینان از کارکرد صحیح فضاپیما و حامل آن، یک فضانورد را در یک ماموریت زیرمداری به ارتفاع 175 کیلومتری از سطح زمین اعزام و با ملاحظات ایمنی لازم به خاک کشورمان بازمی‌گرداند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 93 بهمن 27 :: 1:10 عصر ::  نویسنده : الف.الف

توصیه شده است که بهترین وقت استغفار، سحرگاهان به ‌ویژه سحر شب جمعه است تا جایی که استغفار کنندگان در سحرگاهان مورد مدح خداوند عالمیان قرار می‌گیرند.

همچنین طبق روایات ذکر استغفار از جمله تعقیبات نماز صبح و نماز عصر است که مرحوم حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان به آن اشاره کرده است.

آیت‌الله محمدتقی بهجت آن عارف بالله در پاسخ به سؤال فردی که در امور مختلف از جمله اشتغال و ازدواج دچار گرفتاری شده بود، این چنین بیان کردند: زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «أستغفر الله»، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آن‌ها هم بگویید، برای اینکه امثال آن‌ها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده‌اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته‌اید




موضوع مطلب : گشایش, بهجت, سحرگاهان
دوشنبه 93 بهمن 27 :: 1:9 عصر ::  نویسنده : الف.الف

صرف لقلقه زبان موجب گشایش درهای بخشش خداوند نمی‌شود و عزم بر ترک گناه و نداشتن اصرار بر تکرار گناه از عوامل مهم در تأثیرگزاری ذکر استغفار است.

در نهج البلاغه آمده است: کسى در حضور على(ع) مى‏‌گفت: استغفرالله، حضرت فرمود: مادرت بر تو بگرید، آیا مى‏دانى «استغفار» چیست؟ استغفار درجه «علیین» و نامى است که بر شش معنا اطلاق مى‏‌شود:

1-پشیمانى از گذشته،

2- عزم بر ترک و بازگشت از آن براى همیشه،

3- اداى حقوق دیگران، تا خدا را پاک ملاقات کنى و بر (ذمه) تو بدهکارى نباشد. (حق الناس، خمس، زکات و...)،

4-هر فریضه که ضایع کرده‌‏اى، ادا کنى (مثل نماز، روزه و نذر واجب و...)،

5-گوشتى که از حرام بر بدن تو رویده، با حزن و اندوه آب کنى تا پوستت به استخوان بچسبد و گوشت تازه میان آن‌ها بروید. ممکن است کسى از راه درآمد، حرام به عیش و نوش و تن‏پرورى بپردازد و یا بر اثر هر لذت حرامى، چاق و فربه شود، در این صورت حزن و اندوه گناهان گذشته باید به گونه‌‏اى بر وجود او آتش زند که خواب و قرار را از وى بستاند، البته این حال براى هر توبه کننده‏اى حاصل نمى‏‌شود و این در واقع مرتبه‌‏اى از مراتب کمال توبه و استغفار است.

6- سختى طاعت را بر بدنت بچشانى، چنان که شیرینى گناه را به آن چشاندى، طاعت حق و طوق بندگى مولا، سختى‏‌ها و محدویت‌‏هایى دارد، زیرا یک سلسله اوامر و نواهى هست که بر نفس اماره ناخوشایند است، در مقابل انجام گناه بر وفق مراد نفس اماره همسو با راحتى جسم است، پس همان گونه که نفس بر وفق مراد خود و بدن بر حسب طبعش، در راحتى و آسایش به سر مى‏‌برد و لذت گناه را مى‏‌چشید، باید سختى طاعت و مشقت پذیرش قید و بندهاى الهى و دینى را نیز بچشد.

وقتى تمام این شرایط تحقق یافت آنگاه بگو: استغفرالله.




موضوع مطلب : استغر, استغفار
یکشنبه 93 بهمن 26 :: 2:54 عصر ::  نویسنده : الف.الف
موتور جستجوی ایرانی با نام «یوز» با امکان جستجوی یک‌میلیارد صفحه فارسی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد.مدیر پروژه موتور جستجوی ایرانی با بیان اینکه 85 درصد ترافیک هدفمند در اینترنت توسط موتورهای جستجو ایجاد می شود، از رتبه ششم ایران در میان کشورهای دنیا در استفاده از موتور جستجوی گوگل خبر داد.

نقوی با بیان اینکه ایرانی ها روزانه 25 میلیون بار از گوگل بازدید می کنند، خاطر نشان کرد: کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و چین در این رتبه بندی در رده های 10 به بعد قرار دارند.

وی تاکید کرد: هم اکنون در بین ایرانی ها، گوگل نه تنها ستون فقرات اینترنت بوده، بلکه ستون فقرات زندگی ایرانی ها شده است.

مدیر پروژه موتور جستجوی ایرانی تصریح کرد: برای جلوگیری از حرکت در فضای کاملا تاریک وب و استفاده از موتور جستجوی گوگل پروژه ایرانی موتور جستجوی «یوز» طراحی و ایجاد شده است تا کاربران ایرانی بتوانند درخواست های خود را در این فضا دنبال کنند.

نقوی بی‌اثرسازی تحریم های احتمالی، شناخت وب فارسی برای دانشگاه ها و رفع محدودیت های اطلاعاتی که بر اساس تحریم بر کاربران ایرانی اعمال می شود را از جمله مزایای استفاده از این پروژه بومی عنوان کرد.

 




موضوع مطلب : موتور, جستجوگرایرانی, یوز
یکشنبه 93 بهمن 26 :: 2:41 عصر ::  نویسنده : الف.الف

سازمان حفاظت محیط زیست سخنان اسماعیل کهرم، مشاور معصومه ابتکار علیه وزیر بهداشت را اظهارنظر شخصی وی عنوان و ضمن عذرخواهی از این بابت تاکید کرد: این سخنان موضع سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

 
به گزارش فرهنگ نیوز ، اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص سخنان «اسماعیل کهرم» مشاور «معصومه ابتکار» رئیس این سازمان، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: سازمان حفاظت محیط زیست ضمن عذرخواهی اعلام می کند مصاحبه آقای دکتر اسماعیل کهرم اظهار نظر شخصی وی بوده و مغایر با مواضع این سازمان است .

حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان خوزستان بر اساس هماهنگی های به عمل آمده در دولت بود و نقش بسیار موثری برای ایجاد همدلی در میان مردم و مسئولان خوزستان به منظور آمادگی لازم برای مقابله با گرد و غبار و بررسی چگونگی ارائه خدمات پزشکی درمانی داشته است.

سفر دکتر هاشمی به عنوان نماینده دولت به خوزستان و حضور در میان مردم منجر به ایجاد آرامش و دلگرمی مردم به منظور آغاز عملیات اجرایی کوتاه مدت بوده است.

سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو دستگاه همسو و دارای اهداف مشترک برای ارتقای سلامت جامعه هستند که امضای تفاهم نامه همکاری که صبح امروز به امضای مقامات عالی دو دستگاه رسیده، موید این موضوع است.

گفتنی است،اسماعیل کهرم ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس در واکنش به حضور « سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت و عدم حضور «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست در روزهای نفس‌گیر خوزستان گفته بود: هر جا که عکس و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد!

کهرم همچنین با بیان اینکه آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است، افزوده بود: بنده حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند.




موضوع مطلب :
1   2   3   4   >   
درباره وبلاگ

به مطالعات در حوزه دین خصوصااخلاق علاقه دارم .
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 54721




>